Ερώτηση της Μ. Διακολιού, ως δημοτικής συμβούλου της παράταξης Ενότητα, Ανατροπή & Έργο για το Μαρούσι, στο δημοτικό συμβούλιο της 14-10-2014, σχετικά με τη δημοτική συγκοινωνία και συγκεκριμένα με τις περικοπές των δρομολογίων και την αιτιολογική στήριξή τους, τη συντήρηση των οχημάτων, το κόστος, το είδος και τη συχνότητα των βλαβών που παρουσιάζουν και τις πιστώσεις που προβλέπονται στον προϋπολογισμό του 2015 για τη διαχείριση της Δημοτικής Συγκοινωνίας ιδίως συγκριτικά με τις αντίστοιχες των προηγουμένων ετών.

 

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

«ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πολίτες από σχεδόν όλες τις γειτονιές του Αμαρουσίου, αλλά και εμείς τα μέλη του συνδυασμού μας, οι οικογένειές μας, αντιμετωπίζουμε εντεινόμενο πρόβλημα τους τελευταίους μήνες με τη λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας.

Συγκεκριμένα:
α) Παρατηρείται σοβαρή αραίωση των δρομολογίων κατά τη διάρκεια της ημέρας σε σχέση με το παρελθόν, σχεδόν σε όλα τα δρομολόγια.

β) Παρατηρείται πλήρης διακοπή δρομολογίων κατά τις Κυριακές.

γ) Έχει γίνει εμφανής η ποιοτική διαφορά με αρνητικό πρόσημο στην κατάσταση των δημοτικών οχημάτων της συγκοινωνίας. Πολλές φορές μάλιστα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα λεωφορεία είναι εμφανέστατα τόσο στο χώρο εντός της καμπίνας μεταφοράς επιβατών (π.χ: χαλασμένα καθίσματα, χερούλια και ρύπανση), όσο και στον θόρυβο που κάνουν καθώς κινούνται, εξαιτίας προφανών μηχανικών προβλημάτων στην συντήρησή τους, που έχουν σαν αποτέλεσμα και την αυξημένη ρύπανση του περιβάλλοντος.

Για την παράταξή μας:

1) Η Δημοτική Υπηρεσία της Δημοτικής Συγκοινωνίας αποτελεί κεκτημένο της Μαρουσιώτικης οικογένειας, η οποία όλα αυτά τα χρόνια στηρίζει οικονομικά τα έσοδα του Δήμου μας.

2) Η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί “εργαλείο εργασίας και κοινωνικότητας” για τις Μαρουσιώτισσες και τους Μαρουσιώτες, αφού μέσα στα χρόνια της κρίσης καθημερινά όλα τα μέλη της οικογένειας έχουν την ανάγκη αυτής της μετακίνησης προκειμένου:

(α) Οι μαθητές να μεταβαίνουν απρόσκοπτα και εγκαίρως στα σχολεία τους, στα φροντιστήριά τους ή στις αθλοπαιδιές τους, χωρίς να επιβαρύνουν τους γονείς τους, (β) οι γονείς να μεταφέρουν τυχόν ανήλικα μέλη σε παιδικούς σταθμούς και δημοτικά σχολεία, καθώς να πηγαίνουν και στο χώρο εργασίας τους, (γ) συμπολίτες μας να μεταβαίνουν άνετα στα σημεία της πόλης που κάνουν τη βόλτα τους, που βλέπουν τους γιατρούς τους ή που επιτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.

3) Η Δημοτική Συγκοινωνία είναι και χώρος εργασίας συμπολιτών μας δημοτικών υπαλλήλων των οποίων η ασφάλεια την ώρα της δουλειάς τους μας ενδιαφέρει απόλυτα. Επίσης, ενδιαφερόμαστε για την ποιότητα της δημοτικής συγκοινωνίας, ώστε να μην απαξιώνεται, διότι με πρόσχημα την όποια απαξίωση, δεν θέλουμε κάποια στιγμή να χαθούν θέσεις εργασίας ή να γίνει ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας, κάτι που θα επιφέρει και πάλι απώλεια θέσεων εργασίας, αλλά και περαιτέρω υποβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πολίτες, στον βωμό της ακόρεστης κερδοσκοπίας.

4) Η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί ένα μέσο διατήρησης και ενίσχυσης της εσωτερικής οικονομίας, καθώς οι καταστηματάρχες προσβλέπουν στην απρόσκοπτη λειτουργία της, ώστε να διευκολύνεται η προσβασιμότητα στην αγορά και να τονωθεί η απόδοση της εργασίας τους.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, ερωτάστε:

1) Πού υπάγεται σήμερα η αρμοδιότητα της δημοτικής συγκοινωνίας, ποιος είναι ο καθʼ ύλην αρμόδιος αντιδήμαρχος για τη διαχείρισή της;

2) Ποιες περικοπές δρομολογίων έχουν γίνει σε όλες τις γραμμές που διασχίζουν την πόλη από το 2010, έως σήμερα;

3) Για ποιους λόγους έχουν γίνει αυτές οι περικοπές και σε ποια μελέτη έχουν στηριχτεί;

4) Ποια είναι η μέθοδος συντήρησης που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια στα λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας; Ποιος είναι ο προϋπολογισμός και απολογισμός συντήρησης των τελευταίων τεσσάρων ετών σε δαπάνες; Πόσες και ποιες βλάβες παρουσιάζονται συχνότερα; Πόσο συχνές είναι οι βλάβες που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια εκτέλεσης δρομολογίων;

5) Στον προϋπολογισμό του Δήμου Αμαρουσίου του έτους 2015, ο οποίος ήδη έχει αποσταλεί στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ, τι ποσό δαπανών προβλέπεται για τη Δημοτική Συγκοινωνία; Είναι αυξημένο ή ελαττωμένο σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσά από το έτος 2010 και εξής;»