Στο δημοτικό συμβούλιο της 18ης Δεκεμβρίου συζητήθηκε μεταξύ άλλων το θέμα της έγκρισης του ισολογισμού και των αποτελεσμάτων χρήσεως του Δήμου Αμαρουσίου για το έτος 2013. Διαβάστε την τοποθέτηση της Μ. Διακολιού επί του θέματος αυτού, ως δημοτικής συμβούλου της παράταξης Ενότητα, Ανατροπή & Έργο για το Μαρούσι:

 

Προχειρότητα και απώλεια εσόδων στο Δήμο

Ο ισολογισμός του έτους 2013 που τίθεται προς έγκριση, δείχνει ότι παρά τις κοπιώδεις προσπάθειες του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου, οι πολιτικές επιλογές της Διοίκησης οδηγούν σε απώλεια εσόδων ή σε υπέρμετρη επιβάρυνση των δημοτών.

Για παράδειγμα, όπως βεβαιώνεται στην Ειδική Έκθεση Τακτικού Ελέγχου, στον τομέα των ανταποδοτικών τελών (καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού), ενώ αυτά πρέπει να καλύπτουν υποχρεωτικά τις δαπάνες των αντίστοιχων υπηρεσιών και να μην υπερβαίνουν το ύψος των δαπανών αυτών, παρατηρούμε ότι τα έσοδα αυτά για το 2013 ανήλθαν σε €21.628.507,77, ενώ οι αντίστοιχες δαπάνες που έχουν καταχωρηθεί στον αντίστοιχο κωδικό (κέντρο κόστους 92.00.20 “Υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού”) ανήλθαν σε € 13.388.558,92, ήτοι υπήρχε απόκλιση 8.239.948,85 ευρώ.

Υπό την έννοια αυτή, ο Δήμος απόσχει της νομιμότητας και επιβάλλει μέτρα που τελικά υποκρύπτουν φορολογία, καθώς, τα τέλη αυτά έχουν αποκλειστικά ανταποδοτικό χαρακτήρα και θα πρέπει να υπάρχει πλήρης ισοσκελισμός μεταξύ των εισπραττομένων εσόδων και των καταβαλλομένων δαπανών.

Επίσης στα ίδια έσοδα, παρατηρούμε ότι το σύστημα ελέγχου των καταβολών αυτών είναι ελλιπές, καθώς ο Δήμος θεωρεί έσοδο ό,τι αποδίδεται από τον Πάροχο της ενέργειας χωρίς να προβαίνει στις δικές του επαληθεύσεις με βάση τους μετρητές που γνωστοποιούνται σε αυτόν από τον ΔΕΔΗΕ (Διαχείριση Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας), με αποτέλεσμα την πιθανή απώλεια εσόδων από το Δήμο σε έναν τομέα που αποτελεί το κύριο έσοδό του. Η απώλεια αυτή, θα μπορούσε κάλλιστα να αποφευχθεί αν ο Δήμος είχε ως προαπαιτούμενο την κατάθεση από τον Πάροχο της ηλεκτρικής ενέργειας εγγυητικής ισόποσης της τριμηνιαίας εκκαθάρισής του.

Αντίστοιχη αμέλεια εκ μέρους της διοίκησης παρατηρείται και στην επιβολή του Τέλους επί των ακαθάριστων εσόδων καταστημάτων κέντρων διασκέδασης, καθώς, όπως επεσήμαναν οι ελεγκτές, δεν υπάρχει πρόσφατη φυσική απογραφή των καταστημάτων, ενώ για αυτούς που δεν προσέρχονται στην υπηρεσία αυτοβούλως δεν υπάρχουν στοιχεία για να γίνουν βεβαιώσεις, γεγονός από το οποίο αποδεικνύεται η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται το ζήτημα της είσπραξης του εσόδου αυτού. Παράλληλα και η κ. Μαλαβάζου τόνισε την ανάγκη για να υπάρξει μέριμνα να απογραφούν και να ασφαλιστούν τα περιουσιακά στοιχεία του Δήμου.

Επιπλέον, αναφορικά με το τέλος 5% επί των ακαθαρίστων εσόδων στα κέντρα διασκέδασης, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι τα κέντρα αυτά που δραστηριοποιούνται στην πόλη μας, αρνούνται να καταθέσουν στοιχεία επί των οποίων να βεβαιωθεί το τέλος με συνέπεια να μην έχουν εκδοθεί βεβαιώσεις και να μην έχουν αποδώσει το τέλος αυτό, χωρίς να προκύπτει από κάπου ότι ο Δήμος έχει φροντίσει για την επιβολή της νομιμότητας.

Από τον ισολογισμό αυτό προκύπτει και έλλειψη συντονισμού των υπηρεσιών του Δήμου, εκτός από καθυστερήσεις.

Συγκεκριμένα στις ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΩΓΩΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ, για τις συνδέσεις που έγιναν υπό την αίρεση της πληρωμής μετά τον καθορισμό τιμής μονάδος, όταν η τιμή μονάδος καθορίστηκε το 2007, από τη Δ/ση Τεχνικής Υπηρεσίας δεν διαβιβάστηκαν εγκαίρως οι οφειλέτες στο Τμήμα Διαχείρισης Εσόδων προκειμένου να γίνουν οι βεβαιώσεις με συνέπεια την απώλεια του εσόδου λόγω παραγραφής ενώ γενικότερα, δεν υφίσταται διαδικασία ελέγχου των συνδέσεων και συσχέτισής τους με τα έσοδα.

Πέραν τούτων, υπάρχει και αδιαφορία (γιατί από καλή προαίρεση και υπευθυνότητα δεν θέλω ακόμη να μιλήσω για σκοπιμότητα) που όμως –όλως συμπτωματικά;‒ ωφελεί την πολυεθνική που διαχειρίζεται το GOLDEN HALL καθώς ο –καταργηθείς πλέον‒ «Ειδικός φόρος Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων 2% επί των εισπράξεων» δεν βεβαιώθηκε ποτέ για 7 εμπορικές χρήσεις που είχαν δραστηριότητες στον συγκεκριμένο χώρο στις οποίες συμπεριλαμβάνονται το υπόγειο Γκαράζ (KRONOS PARKING A.E), το υποκατάστημα της EUROBANK, η διαχειρίστρια ECE LAMDA HELLAS Α.Ε).

Από τα ενδεικτικά αυτά παραδείγματα, παρατηρείται προχειρότητα στη λειτουργία του Δήμου, με προεξάρχον παράδειγμα την έλλειψη συντονισμού μεταξύ Νομικής και Ταμειακής Υπηρεσίας που επισήμανε η κ. Μαλαβάζου, καθυστερήσεις στην είσπραξη εσόδων, απώλεια εσόδων από τον Δήμο, αμέλεια στα συστήματα ελέγχου και (ελπίζω όχι σκόπιμη) παράλειψη βεβαίωσης οφειλών προς όφελος μεγάλων κερδοφόρων επιχειρήσεων και πολυεθνικών εταιριών.