Παρέμβαση της Μ. Διακολιού, ως δημοτικής συμβούλου της παράταξης Ενότητα, Ανατροπή & Έργο για το Μαρούσι, στο δημοτικό συμβούλιο της 10ης Φεβρουαρίου 2015,  για το θέμα της οδού Φαιάκων στον Άγιο Θωμά:

 

Στην οδό Φαιάκων, στην περιοχή του Αγ. Θωμά, οι κάτοικοι υποφέρουν από σαφή υποβάθμιση της ποιότητας ζωής τους, καθώς ενώ πίστευαν ότι τα σπίτια τους θα είχαν πρόσωπο σε πεζόδρομο, σήμερα ο δρόμος τους είναι διπλής κατεύθυνσης, χωρίς καμία προδιαγραφή ασφαλείας: Η οδός Φαιάκων έχει σχήμα αγγλικού «S» και η ορατότητα των οδηγών που κινούνται εποχούμενοι σε αυτήν είναι μηδαμινή με αποτέλεσμα την πρόκληση ατυχημάτων (σε ένα από τα ατυχήματα αυτά εμπλέκεται και λεωφορείο του Δήμου). Παράλληλα, ακριβώς λόγω της ταχύτητας με την οποία διέρχονται τα αυτοκίνητα από τον δρόμο αυτό απειλείται και η ασφάλεια των κατοίκων.

Παρά την διαβεβαίωση της Διοίκησης ότι η οδός Φαιάκων θα μονοδρομείτο, όπως δηλαδή προβλεπόταν στη σχετική κυκλοφοριακή μελέτη του καθηγητή κ. Ματσούκη που εγκρίθηκε το 2012 από το Δημοτικό Συμβούλιο,  η δέσμευση αυτή ουδέποτε υλοποιήθηκε με αποτέλεσμα η κατάσταση να διαιωνίζεται εδώ και χρόνια εις βάρος των κατοίκων.

Σαν να μην έφτανε αυτό, σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για τη βιοκλιματική αναβάθμιση ‒όπως η Διοίκηση διατείνεται, τουλάχιστον‒ της περιοχής του Αγ. Θωμά, οι οποίες έχουν άμεσα και επιπλέον δυσμενή αποτελέσματα στην καθημερινότητα των κατοίκων της οδού Φαιάκων κι αυτό γιατί ο ποδηλατόδρομος που κατασκευάζεται, χωροθετήθηκε σε χώρο πεζοδρομίου με συνέπεια τα ποδήλατα να διέρχονται σχεδόν κάτω από τους εξώστες των διαμερισμάτων, σε μία οδό όπου ήδη τα πεζοδρόμια δεν έχουν ικανοποιητικό πλάτος δεδομένου ότι η ρυμοτομική γραμμή ταυτίζεται με την οικοδομική.

Επιπλέον, στην οδό αυτή δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα έργα για την απορροή των ομβρίων ή έργα διαμόρφωσης κλίσης του οδοστρώματος. Μάλιστα, αν ευσταθούν οι πληροφορίες μου, η μελέτη για τον αγωγό ομβρίων στην περιοχή εγκρίθηκε στις αρχές του Ιανουαρίου. Η έλλειψη συντονισμού είναι εμφανής: Γιατί δεν ολοκληρώνονται τα έργα υποδομής παράλληλα με τις εργασίες της βιοκλιματικής; Πώς δεν γίνεται κατανοητό ότι όταν ολοκληρωθεί η λεγόμενη βιοκλιματική ανάπλαση θα χρειαστεί εκ νέου να γίνουν έργα στον ίδιο δρόμο ώστε να εφαρμοστεί η μελέτη για τα όμβρια;  Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η έλλειψη προγραμματισμού και συντονισμού αποβαίνει εις βάρος των κατοίκων και εξαιτίας της σπαταλιέται δημόσιο χρήμα.

Η κατάσταση αυτή, τελικά ακυρώνει και όποιες ανακουφιστικές επιλογές έγιναν στο δρόμο αυτό εδώ και χρόνια.

Η αποτύπωση της οδού Φαιάκων στη μελέτη της βιοκλιματικής αναβάθμισης, όπως ονομάζεται, προφανώς έγινε επί χάρτου από την κ. Ξυράφη, γιατί δεν έχει σχέση με την κατάσταση ως έχει στην πραγματικότητα.

Οι δημότες – κάτοικοι της περιοχής, έχουν στραφεί στη Διοίκηση εδώ και πολλά χρόνια όχι απλά για να εκφράσουν παράπονα, αλλά για να διατυπώσουν και προτάσεις:

Έχουν –ρεαλιστικά- προτείνει να κατασκευαστεί το έργο, χωρίς όμως να μεταβληθεί η κατάσταση στα

πεζοδρόμια, πράγμα το οποίο είναι εφικτό αν διαμορφωθεί η οδός Φαιάκων σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας 4 μέτρων,  και στα υπόλοιπα 2,5 μέτρα του υπάρχοντος δρόμου να κατασκευαστεί πρασιά και ποδηλατόδρομος. Με την υιοθέτηση της πρότασης αυτής και το έργο υλοποιείται και οι κάτοικοι ωφελούνται.