Διαβάστε την ερώτηση της Μ. Διακολιού, ως δημοτικής συμβούλου της παράταξης Ενότητα, Ανατροπή & Έργο για το Μαρούσι, για το δημοτικό συμβούλιο της 16/12/15, σχετικά με την μετάταξη του τ. Προέδρου του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου μας κ. Ν. Καλλιμάνη.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Ήδη από τις 2-2-2015, ο τ. Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου μας κ. Νικόλαος Καλλιμάνης, υπέβαλε την υπ’ αριθμ. πρωτ. 004729 αίτηση για μετάταξη σε άλλον κλάδο, ήτοι από κλάδο Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε κλάδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υποβάλλοντας συνημμένα δικαιολογητικά προκειμένου να πιστοποιηθεί το δικαίωμά του για τη μετάταξη που αιτήθηκε.

Πλην όμως το αίτημά του απερρίφθη, καθώς στις 5-3-2015, ο ΓΓ Δήμου, (αναρμοδίως, αφού αρμόδιο είναι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο), με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 010731 έγγραφό του, απάντησε ότι ο αιτών δεν είχε δικαίωμα μετάταξης , διότι για να δικαιούται ένας εργαζόμενος μετάταξη σε ανώτερο κλάδο, πρέπει να έχει ήδη συμπληρώσει οκταετή προϋπηρεσία στον χαμηλότερης βαθμίδας κλάδο.

Θεωρώντας δε ως διορισμό όχι την πρόσληψή του στην ΔΕΑΔΑ του από το έτος 1997, αλλά την τυπική πράξη της μεταφοράς του από την ΔΕΑΔΑ στο Δήμο Αμαρουσίου, αρνείται την μετάταξή του έως το έτος 2018 (!) αγνοώντας τα έτη που είχε εργαστεί προ της μεταφοράς του, τα οποία αριθμούνται αισίως σε 18, γεγονός που έχει άμεση επιρροή στην υπηρεσιακή του κατάσταση και στους όρους συνταξιοδότησής του.

Με την απάντηση αυτή, ο Δήμος υιοθετεί επισήμως δύο μέτρα και δύο σταθμά στην κρίση των υπαλλήλων, αφού άλλοι υπάλληλοι που μεταφέρθηκαν στο Δήμο Αμαρουσίου την ίδια εποχή με τον αιτούντα έτυχαν μετάταξης και τοποθέτησης σε θέση προϊσταμένου χωρίς απόφαση Υπηρεσιακού Συμβουλίου και χωρίς να εφαρμοστεί για εκείνους αυτό το κριτήριο αφήνοντας υπόνοιες για ύπαρξη συνδικαλιστικής δίωξης του αιτούντος.

Άλλωστε η Πράξη 145/2011 του Ελεγκτικού Συνεδρίου που επικαλείται το απαντητικό έγγραφο του Δήμου, αναφέρει αυτολεξεί:

«Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι εργαζόμενος Δήμου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δύναται να μεταταχθεί σε θέση ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, μετά από τη συμπλήρωση δύο (2) ετών από την ημερομηνία διορισμού του. Δοθέντος δε ότι ο νόμος δεν διακρίνει σχετικά, ο εν λόγω χρονικός περιορισμός ισχύει ανεξαρτήτως του τρόπου διορισμού του προς μετάταξη εργαζομένου.»

Περαιτέρω, δυνάμει του ν. 3979/2011 αρ. 50 με τίτλο: Αναγνώριση προϋπηρεσίας για βαθμολογική εξέλιξη του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που μεταφέρθηκε στους ΟΤΑ α` βαθμού: «Η προϋπηρεσία του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που μεταφέρεται στους ΟΤΑ α` βαθμού από Ν.Π.Ι.Δ. αυτών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αναγνωρίζεται για τη βαθμολογική του εξέλιξη και την κατάταξη του σε βαθμούς, με τη διαδικασία που προβλέπουν οι διατάξεις του ν. 3801/2009 (Α` 163)».

ΕΡΩΤΑΤΑΙ:

Με ποια λογική θεωρείται «διορισμός» η μεταφορά ενός εργαζομένου στο δυναμικό του Δήμου Αμαρουσίου, τη στιγμή που εκείνος ήδη εργαζόταν σε Δημοτική Επιχείρηση του ίδιου Δήμου  από το 1997; Δεν αποτελεί νομικό δεδομένο ότι οι μεταφορές εργαζομένων γίνονται λαμβανομένης υπόψη της προϋπηρεσίας τους; (βλ. ν. 3463/2006, αρ. 269 παρ. 4)

 

Με την αλλαγή ΓΓ Δήμου Αμαρουσίου και με αφορμή την παρούσα ερώτηση θα επανεξεταστεί το θέμα;