Ερώτηση της Μ. Διακολιού, ως δημοτικής συμβούλου της παράταξης Ενότητα, Ανατροπή & Έργο για το Μαρούσι, στο δημοτικό συμβούλιο της 1ης Μαρτίου 2016, για το έργο της βιοκλιματικής σε σχέση με το κυκλοφοριακό της περιοχής Πολυδρόσου.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Στην ΓΣ των κατοίκων του Συλλόγου Πολυδρόσου Αμαρουσίου της 28-2-2016, στην οποία συμμετείχα, μεταξύ άλλων θεμάτων, τέθηκε και αυτό της «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ», ενός έργου που από την έναρξη της κατασκευής του μέχρι τώρα ταλαιπωρεί και υποβαθμίζει την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της περιοχής.

Νεώτερη έκφανση αυτής της ταλαιπωρίας συνίσταται στο ζήτημα της (εκ των υστέρων) μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που αφορούν την περιοχή Πολυδρόσου.

Συγκεκριμένα, το έργο, όπως έχει καταγγελθεί επανειλημμένα και από την παράταξή μας (δι’ ερωτήσεών μου)και φυσικά από τους ίδιους τους κατοίκους,  δεν βασίστηκε σε κυκλοφοριακή μελέτη (τουλάχιστον που να λαμβάνει υπόψη της επίκαιρα δεδομένα, όπως πχ τη διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς), ενώ δεν συντάχθηκε μελέτη βιώσιμης κινητικότητας προκειμένου να ενταχθεί σε έναν συνολικό σχεδιασμό ώστε να μην ακυρώνεται ο σκοπός του στην πράξη.

Για την (εκ των υστέρων) κατάρτιση της  μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ανέλαβε ο κ. Ματσούκης,  συνεργάστηκαν οι εμπλεκόμενοι φορείς που εκπροσωπούν τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι έκαναν προτάσεις στον μελετητή βασιζόμενοι στις απόψεις τεχνοκρατών και ειδικών στο σχετικό αντικείμενο επιστημόνων. Τις προτάσεις αυτές, εξέτασε ο κ. Ματσούκης και τις συμπεριέλαβε στη μελέτη που υπέβαλε στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου προς έγκριση. Μάλιστα, οι κάτοικοι είχαν ζητήσει να εφαρμοστεί η μελέτη δοκιμαστικά για κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να εξεταστεί η λειτουργικότητά της στην πράξη.

Προς μεγάλη μας έκπληξη όμως, ενημερωθήκαμε από την αρμόδια υπηρεσία ότι θα αναρτηθεί προς διαβούλευση όχι η μελέτη όπως προέκυψε μετά από συνεννόηση με τους κατοίκους, αλλά μία άλλη, εντελώς διαφορετική για την οποία οι κάτοικοι δεν έχουν λάβει την παραμικρή γνώση.

Ερωτάται:

Α) Ποιος ο λόγος που η Τεχνική Υπηρεσία προέβη σε τόσο εκτεταμένες αλλαγές της αρχικής πρότασης του κ. Ματσούκη, χωρίς να ερωτηθούν οι κάτοικοι;

Β) Είναι αληθές ότι ο κ. Ματσούκης στην τελευταία, διαμορφωμένη από την Τεχνική Υπηρεσία πρότασή του, αντιμετωπίζει ως ενότητα το Πολύδροσο Αμαρουσίου και το Ν. Μαρούσι παρόλο που χωρίζονται από την Αττική Οδό; Είναι αληθές ότι με την λογική αυτή της  τροποποιημένης από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου πρότασης του κ. Ματσούκη, αντιμετωπίζεται ο Παράδεισος ως ενότητα με τον Αγ. Θωμά παρά το ότι διαχωρίζονται από την Λ. Κηφισίας;

Γ)Στις 30-10-2015 πραγματοποιήθηκε σε εποικοδομητικό κλίμα κοινή συνάντηση εκπροσώπων των δήμων Αμαρουσίου και Χαλανδρίου καθώς και εκπρόσωποι τριών συλλόγων, πολιτικών παραγόντων από διαφορετικές παρατάξεις και των μελετητών με αντικείμενο τη συναντίληψη των δύο δήμων στη διαμόρφωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Πολύδροσο. Η μελέτη του κ. Ματσούκη ήταν αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, ή η συμφωνία για συνεργασία μεταξύ των δήμων δεν επετεύχθη ποτέ; Αν ισχύει το δεύτερο, παρακαλώ να μας ενημερώσετε για το τι συνέβη και ματαιώθηκε η συμφωνία αυτή.

Δ) Προσωπικά, κατόπιν αιτήματος των κατοίκων, ζήτησα να γίνει κοινή συνάντηση εκπροσώπων των κατοίκων, της Τεχνικής Υπηρεσίας και του κ. Ματσούκη (και φυσικά όσων αρμόδιων πολιτικών παραγόντων επιθυμούν) για να διαλευκανθούν τα θέματα, μια και από πλευράς Τεχνικής Υπηρεσίας υποστηρίχθηκε ότι η υπάρχουσα πρόταση είναι η μοναδική που κατέθεσε ο κ. Ματσούκης, μη υπαρχούσης άλλης, αντίθετα απ’ όσα υποστηρίζουν οι κάτοικοι και απ’ όσα υπέπεσαν στη δική μου αντίληψη. Πρόκειται να γίνει η συνάντηση αυτή και πότε;

Ε) Προτίθεται η Διοίκηση να προβεί σε σύνταξη μελέτης βιώσιμης κινητικότητας για το έργο της «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ»;