Διαβάστε το άρθρο της δημοτικής συμβούλου Μ. Διακολιού, σχετικά με το 6ο Λύκειο Αμαρουσίου, όπως δημοσιεύτηκε στην Αμαρυσία.

 

Το 6ο Λύκειο και ο δημοτικός σχεδιασμός

Η διαμόρφωση θέσης ως προς το ποια πρόταση είναι επωφελέστερη στη διαφωνία Διοίκησης και μαθητών 6ου Λυκείου Αμαρουσίου σχετικά με το αν θα πρέπει να κατεδαφιστεί το σχολικό κτίριο για να χτιστεί στη θέση του σύγχρονο και εν τω μεταξύ οι μαθητές να μετεγκατασταθούν σε κατασκευές στο κτήμα Καρέλλα (Διοίκηση), ή να επιδειχθεί σεβασμός στο περιβάλλον και στην ιστορικότητα του χώρου (βίλα Βορρέ) με τη διατήρηση και αναβάθμιση του κτιρίου (μαθητές) είναι ιδιαίτερα δυσχερής.

Ο λόγος είναι η μη (ως τώρα, τουλάχιστον) χορήγηση απαραίτητων στοιχείων, όπως οι εκπονηθείσες έως σήμερα μελέτες και οι αποφάσεις έγκρισής τους, η γνώση του σταδίου στο οποίο βρίσκεται η διαδικασία χρηματοδότησης και για ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα μιλάμε, οι αποφάσεις ένταξης στη χρηματοδότηση (αν υπάρχουν), το αν η κατασκευή θα γίνει με διαδικασία «μελέτης – κατασκευής» ή με ανοιχτή διαδικασία, αν οι προκάτ αίθουσες μετεγκατάστασης έχουν εξασφαλιστεί και από πού.

Όμως, τα κεντρικά ερωτήματα παραμένουν:

Γιατί η δημοτική αρχή επιμένει στο να επιδιώκει λήψη χρηματοδοτήσεων κινούμενη αποσπασματικά, χωρίς συνολικό σχέδιο;

Η χρηματοδότηση δεν είναι αυτοσκοπός, συνοδεύεται από σχεδιασμό στον οποίο εντάσσονται τα χρηματοδοτούμενα έργα, με προτεραιότητες και πλάνο για την αντιμετώπιση προβλημάτων.

Το ίδιο έργο το είδαμε στη «Βιοκλιματική». Για να προλάβει η διοίκηση τη  χρηματοδότηση, σχεδιάστηκε πρόχειρα το έργο και σήμερα οι κάτοικοι Παραδείσου, Πολυδρόσου και Αγ. Θωμά υποφέρουν από κακοτεχνίες και κακές κυκλοφοριακές επιλογές.

Το ίδιο έργο είδαμε στη διαχείριση απορριμμάτων. Πρώτα εντάχθηκαν για 2 χρονιές στο Τεχνικό Πρόγραμμα αποσπασματικές δράσεις για τα απορρίμματα με προϋπολογισμό κονδυλίων, και μετά ξεκίνησε η σύνταξη Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης, που ακόμη εκπονείται.

Γιατί οι πολίτες μαθαίνουν για τα έργα που τους αφορούν αφού ήδη έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες;

Οι μαθητές του 6ου Λυκείου προφανώς δεν είχαν γνώση, ούτε συμμετοχή στην διαμόρφωση του πλάνου της Διοίκησης για το σχολείο τους. Όπως και να κριθεί η επιλογή ανέγερσης νέου σχολείου, σωστή ή λάθος, δεν αίρεται το γεγονός του ότι οι μαθητές βρέθηκαν σε τέτοιο σημείο μη ενημέρωσης που έκαναν κατάληψη, εμφανίστηκαν στο ΔΣ της 9-2-2016 για να αποτρέψουν την κατεδάφιση και να προτείνουν τη βελτίωση του υφιστάμενου σχολείου τους, ενώ η διαδικασία έγκρισης οικοδομικής άδειας είναι ήδη σε προχωρημένο στάδιο…

Έχουμε καθήκον να διαβουλευόμαστε και να συναποφασίζουμε με τους πολίτες για τα έργα που θα γίνονται σε κάθε περιοχή, δεν τους αιφνιδιάζουμε.

Με δεδομένο ότι στον Αγ. Θωμά και στην Αγ. Φιλοθέη χρονίζουν σημαντικότατα ζητήματα σχολικών υποδομών, ποιος ο λόγος που δεν δίδεται ίση προτεραιότητα και στις ανάγκες των περιοχών αυτών;

Εδώ ίσως να έχει σχέση το γεγονός του ότι –όπως πρόσφατα καταγγέλθηκε- δεν δόθηκε από τη Διοίκηση η απαραίτητη μέριμνα ώστε να υπάρχουν οι χώροι και οι αναγκαίες μελέτες ώστε ο Δήμος να είναι έτοιμος σήμερα που υπάρχει διαθέσιμη η χρηματοδότηση. Στον Αγ. Θωμά αναγκάζονται να στέλνουν τους μαθητές αλλού λόγω ανεπάρκειας των σχολικών υποδομών ενώ στην Αγ. Φιλοθέη η έλλειψη σχολείου μειώνει τη δυνατότητα διατήρησης της δυναμικότητας.

Κατανοώ ότι οι καιροί είναι δύσκολοι και ότι όχι μόνο η τωρινή αλλά και διαχρονικά οι κυβερνήσεις παρακρατούσαν ή περιέκοπταν πόρους από την τοπική αυτοδιοίκηση για διάφορους λόγους, τελευταία για να πληρώσουμε τους δανειστές μας, και έτσι υπάρχει δυσκολία να γίνονται έργα. Κι αυτό το αναφέρω για να μην ειπωθεί ξανά ότι «κάνουμε μούγκα στη στρούγκα». Όμως οι μειωμένοι πόροι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τους οποίους καταδικάζουμε την κεντρική εξουσία δεν είναι λόγος που αθωώνει την δημοτική αρχή για την έλλειψη σχεδιασμού. Τουναντίον, τώρα που «λεφτά δεν υπάρχουν» είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε βαθύτερο και προσεκτικότερο σχεδιασμό ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την έλλειψη πόρων με σεβασμό και αξιοποίηση ως το τελευταίο ευρώ του δημότη.

Πού είναι λοιπόν, οι μελέτες για τα σχολεία των περιοχών Αγ. Θωμά και Αγ. Φιλοθέης; Πού είναι η αποτελεσματικότητα των ενεργειών που ισχυρίζεται η Διοίκηση ότι έκανε;

Όσο λίγους πόρους και να διαθέτει η Τοπική Αυτοδιοίκηση από τις καταδικαστέες πολιτικές της κεντρικής εξουσίας διαχρονικά, δεν καλύπτεται η έλλειψη οράματος και σχεδιασμού για την πόλη και δυστυχώς, ό,τι και να κριθεί για το 6ο Λύκειο ως σωστότερο, δεν παύει η κατάσταση που αντιμετωπίζουμε  να αποτελεί τέτοιο παράδειγμα.