Σήμερα, 13-6-2016, συνεδρίασε η Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Αμαρουσίου, με θέματα που αφορούσαν την Αττική οδό: επιβολή διοδίων με χιλιομετρική χρέωση και ειδικού τιμολογίου για τα οχήματα των δημοτών που κινούνται εντός των ορίων του Δήμου, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σχετικά με τις παράπλευρες οδούς της, ενώ εκτός ημερησίας διάταξης έγινε αναφορά στο στόχο του Δήμου για υπογειοποίησή της.

Η ανεξάρτητη Δημοτική Σύμβουλος κ. Μαίρη  Διακολιού αναφέρθηκε στην πολιτική της θέση, οι μετακινήσεις και η χρήση των δρόμων να μην έχουν ταξικό χαρακτήρα, πράγμα που συμβαίνει με την επιβολή διοδίων, ιδιαίτερα στην εποχή της μνημονιακής κρίσης. Αναγνώρισε όμως τα ισχύοντα πραγματικά δεδομένα και έκανε προτάσεις γενικότερου πολιτικού ενδιαφέροντος.

Αναλυτικά:

«Η γενικότερη πολιτική μου θέση, είναι ότι τα διόδια οδηγούν στο να αποκτήσει η χρήση των δρόμων και οι μετακινήσεις των πολιτών ταξικό χαρακτήρα. Η ύπαρξη διοδίων, στερεί από κάποιους συμπολίτες μας τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν (ή να χρησιμοποιούν συχνά) τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους και σε μία πολιτεία που θα σεβόταν το αγαθό αυτό, διόδια δεν θα υπήρχαν.

Βέβαια, με τα ισχύοντα πραγματικά δεδομένα σε ρεαλιστικό (αν και διαχειριστικό) επίπεδο η πρόταση για  αναλογική χρέωση θα μπορούσε να είναι και βελτίωση της κατάστασης. Όμως: για να μην αποβεί και αυτό το μέτρο προς όφελος των εταιριών εκμετάλλευσης και όχι των πολιτών, θα πρέπει – ανεξαρτήτως αρμοδιότητας του Δήμου, σε γενικότερο πολιτικό επίπεδο- να επιβληθεί πλαφόν στα 2,80 ευρώ για εκείνους που επιθυμούν να διασχίσουν ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο, όσο δηλαδή ισχύει και σήμερα.

Προτείνω δε η χρέωση για όσους κινούνται εντός των ορίων του Δήμου να είναι μηδενική.

Οι παράπλευροι δρόμοι να ανοίξουν (ιδίως στην περιοχή του Ν. Αμαρουσίου) γιατί αυτό το μέτρο θα ανακουφίσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στη γειτονιά».

Επαναλαμβάνω την πρότασή μου για εκπόνηση μελέτης βιώσιμης κινητικότητας η οποία θα λάβει υπόψη τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες κάθε γειτονιάς ώστε να διαμορφωθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με ορθολογικό τρόπο για όλο το Μαρούσι συμπεριλαβάνοντας και τις παράπλευρες οδούς της Αττικής Οδού.

Μία ιδιαίτερη υπόμνηση, τέλος, οφείλεται  στην πρόταση της Διοίκησης για διεκδίκηση της ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ της Αττικής οδού, με την οποία ταυτίζομαι καθώς τη βρίσκω ωφέλιμη για την πόλη, ιδιαίτερα για την περιοχή του Ψαλιδίου που επιβαρύνεται επί πολλά χρόνια από τη λειτουργία της, και όχι μόνο. Παράλληλα, συμφωνώ και με την πρόταση του κ. Νησιώτη για την περιοχή Σωρού για την διεκδίκηση της υπογειοποίησης του τμήματος της Αττικής Οδού ως τη διασταύρωσή της με την Λ. Πεντέλης  και δηλώνω παρούσα σε κάθε νόμιμη και πρόσφορη ενέργεια του Δήμου και των συλλογικοτήτων προς την υλοποίηση των στόχων αυτών.